TITEL I: VOORAFGAANDE BEPALINGEN
ARTIKEL I.1 – TOEPASSINGSGEBIED
Huidige titel is van toepassing op alle overeenkomsten die door of met onze onderneming worden gesloten
ARTIKEL I.2 – DEFINITIES
I.2.1. “Algemene Voorwaarden”: het onderhavige document met titel “Algemene Voorwaarden voor het leveren van diensten en producten”.
I.2.2 “Specifieke Voorwaarden”: een aan deze Algemene Voorwaarden onderworpen overeenkomst die de specifieke uitvoeringsmodaliteiten van deze Overeenkomst beschrijft.
I.2.3. “Klant”: de Klant/huurder/afnemer van de met de Leverancier overeengekomen goederen en/of diensten.
I.2.4. “Leverancier” ofwel “Picturesk”: Picturesk CommV, met maatschappelijke zetel te 2330 Merksplas, Steenweg op Hoogstraten 50A, met ondernemingsnummer 0805.819.184.
I.2.5. Partij(en): Leverancier of (en) de Klant.
I.2.6. “Diensten”: de diensten die de Leverancier aan de Klant zal verlenen, zoals omschreven in de Specifieke Voorwaarden, zoals bijvoorbeeld de verhuur van photobooths of photoboxen (incl. de bijstand hierbij en het eventuele onderhoud ervan), event support, etc.). Deze worden steeds beheerst door deze Algemene (en de Specifieke) Voorwaarden.
I.2.7. “Goederen”: de overeengekomen goederen die verkocht worden door de Leverancier aan de Klant, zoals bijvoorbeeld foto’s, affiches, stickers, brochures, etc.
I.2.8. “B2C-Overeenkomsten”: De overeenkomsten gesloten tussen de Leverancier en een consument in de zin van artikel I.1, 2° het Wetboek Economisch Recht.
I.2.9. “B2B-Overeenkomsten”: De overeenkomsten gesloten tussen de Leverancier en een onderneming in de zin van het Artikel I.8, 39° van het Wetboek Economisch Recht.
I.2.10. “Overmacht”: de situatie waarin de uitvoering van de Overeenkomst voor één van de Partijen geheel of gedeeltelijk, al dan niet tijdelijk, buiten de wil van de Partij(en) wordt verhinderd. Wordt onder meer (niet-limitatief) beschouwd als overmacht: brand, oorlog, terreuraanslagen, ongunstige weersomstandigheden, overmacht van de toeleveranciers van de Leverancier, gebrekkigheid van zaken, apparatuur, programmatuur of materialen van derden waarvan het gebruik door de Klant aan de Leverancier is voorgeschreven, overheidsmaatregelen, pandemieën of uitbraak van besmettelijke ziekten of virussen, storing van internet, datanetwerk- of telecommunicatiefaciliteiten, de onbeschikbaarheid van servers van derden, staking, onbeschikbaarheid van medewerkers en/of hun materiaal, algemene vervoersproblemen en elektriciteitsstoring.
TITEL II: VOORWAARDEN IN B2C-OVEREENKOMSTEN
ARTIKEL II.1 – TOEPASSING
II.1.1. Onderhavige algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle B2C-Overeenkomsten die door of met onze onderneming worden gesloten, met uitsluiting van de algemene voorwaarden van de medecontractant, behoudens schriftelijk en uitdrukkelijk akkoord vanwege Picturesk.
II.1.2. De Klant dient onderhavige algemene voorwaarden samen met de offerte ondertekend terug te bezorgen. In elk geval zal de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden geacht worden aanvaard te zijn indien de werken worden aangevat, de bestelling wordt geplaatst, of de opdracht wordt uitgevoerd.
II.1.3. De Leverancier heeft het recht om deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. De Klant erkent het bestaan van dit recht. Wijzigingen zijn van kracht vanaf 1 maand nadat de Leverancier deze wijziging ter kennis heeft gebracht van de Klant. Indien de Klant de wijzigingen niet wenst te aanvaarden, heeft hij tot het moment waarop de wijzigingen van kracht worden het recht om de overeenkomst per aangetekende brief op te zeggen. Bij gebreke hieraan, wordt de Klant geacht de wijzigingen, wegens omstandig stilzwijgen, te hebben aanvaard.
ARTIKEL II.2 – ORDERBEVESTIGING EN OVEREENKOMST
II.2.1. De overeenkomst komt slechts tot stand na de schriftelijke bevestiging van de bestelling door de Leverancier en in voorkomend geval na betaling van het voorschot door de Klant. Een enkel door de Klant ondertekende offerte volstaat dus niet om de Leverancier te binden tot enige overeenkomst, maar dient schriftelijk door de Leverancier bevestigd te worden.
De Leverancier kan weigeren de bestelling/offerte te bevestigen in geval van weigering van aanvaarding van de algemene voorwaarden door de Klant.
Bestellingen, opgenomen door een vertegenwoordiger of een aangestelde van de Leverancier zijn slechts geldig na schriftelijke bevestiging door een bevoegd persoon van Picturesk met beslissingsbevoegdheid.
II.2.2. Materiële vergissingen in de offerte zullen niet bindend zijn voor Picturesk. Picturesk houdt zich uitdrukkelijk het recht voor om materiële vergissingen recht te zetten. Zij stelt de Klant hiervan onverwijld in kennis. Deze kennisgeving gebeurt via het tussen Partijen overgekomen communicatiemiddel. De Klant heeft 7 kalenderdagen te rekenen nadat de vergissing in de Offerte aan haar ter kennis werd gebracht om zich hiertegen te verzetten. Bij gebreke aan verzet door de Klant wordt deze laatste geacht akkoord te zijn gegaan met de wijziging van de Offerte.
II.2.3. Behoudens andersluidend akkoord, dient de aanvaarding van de Offerte te worden toegezonden aan Picturesk CommV, Steenweg op Hoogstraten 50A, 2330 Merksplas of per e-mail aan: info@pictureskphotobooth.be. Partijen kunnen overeenkomen dat de aanvaarding van de offerte verloopt via het centraal aanspreekpunt van de Klant.
II.2.4. Tenzij anders uitdrukkelijk overeengekomen zijn de offertes van Picturesk louter informatief en hebben deze een beperkte geldigheidsduur van 15 dagen, waarna Picturesk zich het recht voorbehoudt om de offerte in voorkomend geval te wijzigen of de bestelling af te wijzen.
ARTIKEL II.3 – OMSCHRIJVING TE LEVEREN GOEDEREN EN/OF DIENSTEN
II.3.1. De goederen en/of diensten worden geleverd zoals bepaald in de Specifieke Voorwaarden, waaronder de offerte of op de voorzijde van de factuur.
ARTIKEL II.4 – PRIJS
II.4.1. De prijs is deze zoals op de offerte vermeld. De Offerte wordt steeds opgemaakt op basis van de door de Klant verstrekte gegevens inzake locatie, tijdsindeling en aantal gasten.
De overeengekomen prijs is niet vast. Picturesk behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de overeengekomen prijs te herzien in geval van gevoelige wijziging van de marktprijzen der producten of diensten. Picturesk stelt de klant onverwijld in kennis van evoluties die een herziening van de prijs van de overeenkomst noodzaken. Deze kennisgeving gebeurt via het tussen Partijen overgekomen of gebruikte communicatiemiddel. De Klant heeft 7 kalenderdagen te rekenen nadat de prijswijziging aan haar ter kennis werd gebracht om zich hiertegen te verzetten. Bij gebreke aan verzet door de Klant wordt deze laatste geacht akkoord te zijn gegaan met deze prijswijziging
II.4.2. De vermelde prijzen worden opgegeven in EURO en zijn steeds exclusief BTW. Elke verhoging van het BTW-tarief in de periode tussen de bestelling en de levering valt ten laste van de Klant.
II.4.3. Op de overeengekomen prijs dient in voorkomend geval een voorschot te worden betaald, zoals bepaald in de Specifieke voorwaarden. Een bewijs van deze betaling dient overgemaakt te worden uiterlijk op de voorziene dag van levering van de goederen en/of diensten, en vóór de aanvang van de levering van de goederen en/of diensten. Zonder betalingsbewijs behoudt Picturesk zich het recht voor om de levering van de overeengekomen Producten of Diensten te weigeren.
II.4.4. Eventuele bijkomende prestaties, zoals stroomvoorziening en -verbruik, watervoorziening en -verbruik, zijn ten laste van de Klant en zullen desgevallend afzonderlijk worden gefactureerd aan de Klant.
II.4.5. Leveringen gebeuren in principe op het gelijkvloers. Indien de leveringen op een verdieping dienen te gebeuren, in een kelderruimte of in een met het noodzakelijke materiaal moeilijk te bereiken ruimte, dient de Klant de Leverancier onmiddellijk te verwittigen alle noodzakelijke maatregelen te treffen of de Leverancier toelaten tijdig de noodzakelijke maatregelen te treffen, en kunnen hiervoor desgevallend extra kosten in rekening worden gebracht.
ARTIKEL II.5 – FACTURATIE- EN BETALINGS- VOORWAARDEN
II.5.1. Behoudens uitdrukkelijk anders overeengekomen dient het totaalbedrag of het daarop nog verschuldigde saldo 7 kalenderdagen na leveringsdatum, betaald te worden door de Klant.
II.5.2. De Klant aanvaardt een geldige factuur te ontvangen via het tussen Partijen overeengekomen of gebruikte communicatiemiddel. Eventueel protest tegen de facturen dient schriftelijk te gebeuren binnen de 8 kalenderdagen na de factuurdatum. Gebrek aan tijdig protest geldt als aanvaarding van de factuur, de erin opgenomen afrekening en de erin vermelde prestaties.
II.5.3. Het bedrag van de factuur moet netto worden betaald. Disconto en bankkosten zijn ten laste van de Klant
II.5.4. In geval van niet-betaling op de vervaldag, zal Picturesk voor het openstaande bedrag een eerste kosteloze herinnering overmaken aan de Klant met verzoek om binnen een termijn van 14 kalenderdagen over te gaan tot betaling.of protest van de factuur. De termijn van 14 kalenderdagen begint te lopen op de derde werkdag na verzending van de schriftelijke herinnering of na de eerste kalenderdag na verzending via elektronische weg.
Na deze wachttermijn zal Picturesk overgaan tot afdwinging van de hiernavermelde verwijlinteresten en forfaitaire schadevergoeding.
Bijkomende herinneringen zullen worden aangerekend aan 7,50 euro, vermeerderd met de op het ogenblik van de verzending geldende portkosten.
Conform artikel Art. XIX.2, §4 van het Wetboek Economisch Recht is Picturesk gerechtigd de hiernabepaalde verwijlinteresten (retroactief) te vorderen vanaf de dag na verzending van de eerste herinnering.
Conform artikel XIX.4 Wetboek Economisch recht is de verwijlinterest gelijk aan de interest tegen de referentie-interestvoet vermeerderd met acht procentpunten bedoeld in artikel 5, tweede lid, van de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties. Deze interesten worden berekend op de nog te betalen som
Daarnaast is de Klant een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd aan Picturesk als volgt bepaald:
20 euro als het verschuldigde saldo lager dan of gelijk aan 150 euro is;
30 euro vermeerderd met 10 % van het verschuldigde bedrag op de schijf tussen 150,01 en 500 euro als het verschuldigde saldo tussen 150,01 en 500 euro is;
30 euro vermeerderd met 10 % van het verschuldigde bedrag op de schijf tussen 150,01 en 500 euro als het verschuldigde saldo tussen 150,01 en 500 euro is;
65 euro vermeerderd met 5 % van het verschuldigde bedrag op de schijf boven 500 euro met een maximum van 2000 euro als het verschuldigde saldo hoger dan 500 euro is.
Een gelijke vergoeding is verschuldigd door Picturesk aan de Klant in geval van niet-nakoming van haar verplichtingen, behoudens in de uitzonderingsgevallen zoals voorzien in huidige Algemene Voorwaarden.
II.5.5. Wanneer de Klant zijn betaal- of andere verbintenissen niet naleeft, behoudt Picturesk zich het recht voor om de overeenkomst als ontbonden te beschouwen. Picturesk zal de klant hiervan onverwijld in kennis stellen via het tussen Partijen gebruikte of overeengekomen communicatiemiddel. in voorkomend geval van in kennis is Picturesk gerechtigd de reeds betaalde voorschotten als schadevergoeding te behouden.
ARTIKEL II.6. INSTALLATIE EN AFBOUWEN VAN DE PHOTOBOOTH
II.6.1. De photobooth wordt behoudens andersluidend akkoord geleverd en geïnstalleerd door medewerkers van Picturesk.
II.6.2. De Klant is gehouden de Leverancier op de hoogte te stellen van de locatie van het evenement en de verwachte aankomsttijd.
II.6.3. Op verzoek verwacht Picturesk assistentie van de Klant of locatie bij de installatie van de photobooth.
II.6.4. De photobooth zal steeds meteen na afloop, aansluitend aan het einde van de afgesproken leveringsperiode worden afgebouwd, tenzij anders overeengekomen is met de Klant. Wanneer Picturesk later af dient te bouwen geldt hiervoor een toeslag. Deze toeslag wordt bepaald aan de hand van de Prijs in verhouding tot de overeengekomen periode.
II.6.5. Eens de photobooth op een welbepaalde plaats is geïnstalleerd mag deze behoudens toestemming van de Leverancier niet meer verplaatst worden.
ARTIKEL II.7 – AANSPRAKELIJKHEID VAN DE KLANT
II.7.1. Bij elk verlies of enige vorm van schade aan de photobooth of ander materiaal van Picturesk, aangebracht door de Klant, gasten of contractspartijen van de Klant of andere aanwezigen op de leveringsplaats (met uitzondering van medewerkers van Picturesk) is de Klant verantwoordelijk en volledig aansprakelijk om de integrale schade te vergoeden op eerste verzoek, onverminderd het recht van Picturesk om de schade te verhalen op de schadeverwekker.
ARTIKEL II.8 – AANSPRAKELIJKHEID VAN PICTURESK
II.8.1. Picturesk of haar aangestelden/medewerkers, kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor ongevallen noch voor andere schadelijke gevolgen die zouden kunnen voortvloeien uit het gebruik of de opstelling van de ter beschikking gestelde materialen.
II.8.2. Picturesk of haar aangestelden/medewerkers zijn tevens niet aansprakelijk voor bedrijfsschade, gevolgschades of omzetderving van de opdrachtgever, met uitzondering van opzet of zware fouten.
II.8.3. Eventuele verzekeringen zijn ten laste van de Klant.
ARTIKEL II.9 – ANNULATIE
II.9.1. Elke annulering van de bestelling dient schriftelijk te gebeuren via het door de Partijen overeengekomen of gebruikte communicatiemiddel.
II.9.2. Onverminderd het recht van Picturesk om de werkelijke schade wegens annulatie te vorderen, is de Klant in geval van annulering een forfaitaire vergoeding verschuldigd die de vaste en variabele kosten en winstderving van Picturesk dekt. De forfaitaire vergoeding wordt steeds verminderd met de reeds ontvangen voorschotten. Voornoemde forfaitaire vergoeding wordt vorm gegeven als volgt, afhankelijk van het tijdstip van annulering:
6 maanden voor de overeengekomen leveringsdatum: 30% van de overeengekomen Prijs
Tussen 6 maanden en 30 kalenderdagen voor de overeengekomen leveringsdatum: 50% van de overeengekomen Prijs
Binnen 30 kalenderdagen voor de overeengekomen leveringsdatum: 100% van de overeengekomen Prijs.
II.9.3. Bovenvermelde forfaitaire vergoeding is wederkerig overeengekomen en zal bijgevolg ook toepassing vinden in geval van annulatie door Picturesk.
ARTIKEL II.10 OVERMACHT EN IMPREVISIE
II.10.1 Gelet op de tijdsgevoelige aard van de prestaties van de Leverancier, zal de overeenkomst In geval van onmogelijkheid tot uitvoering van de overeenkomst ten gevolge van overmacht, zoals bepaald in artikel I.2 van deze Algemene Voorwaarden, van rechtswege en zonder ingebrekestelling ontbonden zijn, behoudens andersluidend akkoord tussen Partijen.
Picturesk zal de klant zo spoedig mogelijk in kennis stellen van de overmachtsituatie.
In geval van overmacht wordt Picturesk ontslagen van haar aansprakelijkheid voor het niet uitvoeren van de uit de overeenkomst voortvloeiende verplichtingen.
II.10.2. In geval van imprevisie, is artikel 5.74 van het Burgerlijk Wetboek van toepassing.
ARTIKEL II.11 - BESCHERMING VAN DE PERSOONLIJKE LEVENSSFEER
II.11.1. De Leverancier zal, te allen tijde, haar respectieve verplichtingen krachtens de toepasselijke wetgeving inzake de verwerking van persoonsgegevens naleven in verband met alle persoonsgegevens die krachtens deze Overeenkomst zouden worden verwerkt.
TITEL III: VOORWAARDEN IN B2B-OVEREENKOMSTEN
ARTIKEL III.1 – TOEPASSING
III.1.1. Onderhavige titel van de algemene voorwaarden is van toepassing op alle B2B-Overeenkomsten die door of met onze onderneming worden gesloten, met uitsluiting van de algemene voorwaarden van de medecontractant, behoudens schriftelijk en uitdrukkelijk akkoord vanwege Picturesk.
III.1.2. De Klant dient onderhavige algemene voorwaarden samen met de offerte ondertekend terug te bezorgen. In elk geval zal de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden geacht worden aanvaard te zijn indien de werken worden aangevat, de bestelling wordt geplaatst, of de opdracht wordt uitgevoerd.
III.1.3. De Leverancier heeft het recht om deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. De Klant erkent het bestaan van dit recht. Wijzigingen zijn van kracht vanaf 1 maand nadat de Leverancier deze wijziging ter kennis heeft gebracht van de Klant. Indien de Klant de wijzigingen niet wenst te aanvaarden, heeft hij tot het moment waarop de wijzigingen van kracht worden het recht om de overeenkomst per aangetekende brief op te zeggen. Bij gebreke hieraan, wordt de Klant geacht de wijzigingen, wegens omstandig stilzwijgen, te hebben aanvaard.
ARTIKEL III.2 – ORDERBEVESTIGING EN OVEREENKOMST
III.2.1. De overeenkomst komt slechts tot stand na de schriftelijke bevestiging van de bestelling door de Leverancier en in voorkomend geval na betaling van het voorschot door de Klant. Een enkel door de Klant ondertekende offerte volstaat dus niet om de Leverancier te binden tot enige overeenkomst, maar dient schriftelijk door de Leverancier bevestigd te worden.
De Leverancier kan weigeren de bestelling/offerte te bevestigen in geval van weigering van aanvaarding van de algemene voorwaarden door de Klant.
Bestellingen, opgenomen door een vertegenwoordiger of een aangestelde van de Leverancier zijn slechts geldig na schriftelijke bevestiging door een bevoegd persoon van Picturesk met beslissingsbevoegdheid.
III.2.2. Materiële vergissingen in de offerte zullen niet bindend zijn voor Picturesk. Picturesk houdt zich uitdrukkelijk het recht voor om materiële vergissingen recht te zetten. Zij stelt de Klant hiervan onverwijld in kennis. Deze kennisgeving gebeurt via het tussen Partijen overgekomen communicatiemiddel. De Klant heeft 7 kalenderdagen te rekenen nadat de vergissing in de Offerte aan haar ter kennis werd gebracht om zich hiertegen te verzetten. Bij gebreke aan verzet door de Klant wordt deze laatste geacht akkoord te zijn gegaan met de wijziging van de Offerte.
III.2.3. Behoudens andersluidend akkoord, dient de aanvaarding van de Offerte dient te worden toegezonden aan Picturesk CommV, Steenweg op Hoogstraten 50A, 2330 Merksplas of per e-mail aan: XXX. Partijen kunnen overeenkomen dat de aanvaarding van de offerte verloopt via het centraal aanspreekpunt van de Klant.
III.2.4. Tenzij anders uitdrukkelijk overeengekomen zijn de offertes van Picturesk louter informatief en hebben deze een beperkte geldigheidsduur van 15 dagen, waarna Picturesk zich het recht voorbehoudt om de offerte in voorkomend geval te wijzigen of de bestelling af te wijzen.
ARTIKEL III.3 – OMSCHRIJVING TE LEVEREN GOEDEREN EN/OF DIENSTEN
III.3.1. De goederen en/of diensten worden geleverd zoals bepaald in de Specifieke Voorwaarden, waaronder de offerte of op de voorzijde van de factuur.
ARTIKEL III.4 – PRIJS
III.4.1. De prijs is deze zoals op de offerte vermeld. De Offerte wordt steeds opgemaakt op basis van de door de Klant verstrekte gegevens inzake locatie, tijdsindeling en aantal gasten.
De overeengekomen prijs is niet vast. Picturesk behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de overeengekomen prijs te herzien in geval van gevoelige wijziging van de marktprijzen der producten of diensten. Picturesk stelt de klant onverwijld in kennis van evoluties die een herziening van de prijs van de overeenkomst noodzaken. Deze kennisgeving gebeurt via het tussen Partijen overgekomen of gebruikte communicatiemiddel. De Klant heeft 7 kalenderdagen te rekenen nadat de prijswijziging aan haar ter kennis werd gebracht om zich hiertegen te verzetten. Bij gebreke aan verzet door de Klant wordt deze laatste geacht akkoord te zijn gegaan met deze prijswijziging
III.4.2. De vermelde prijzen worden opgegeven in EURO en zijn steeds exclusief BTW. Elke verhoging van het BTW-tarief in de periode tussen de bestelling en de levering valt ten laste van de Klant.
III.4.3. Op de overeengekomen prijs dient in voorkomend geval een voorschot te worden betaald, zoals bepaald in de Specifieke voorwaarden. Een bewijs van deze betaling dient overgemaakt te worden uiterlijk op de voorziene dag van levering van de goederen en/of diensten, en vóór de aanvang van de levering van de goederen en/of diensten. Zonder betalingsbewijs behoudt Picturesk zich het recht voor om de levering van de overeengekomen Producten of Diensten te weigeren.
III.4.4. Eventuele bijkomende prestaties, zoals stroomvoorziening en -verbruik, watervoorziening en -verbruik, zijn ten laste van de Klant en zullen desgevallend afzonderlijk worden gefactureerd aan de Klant.
III.4.5. Leveringen gebeuren in principe op het gelijkvloers. Indien de leveringen op een verdieping dienen te gebeuren, in een kelderruimte of in een met het noodzakelijke materiaal moeilijk te bereiken ruimte, dient de Klant de Leverancier onmiddellijk te verwittigen alle noodzakelijke maatregelen te treffen of de Leverancier toelaten tijdig de noodzakelijke maatregelen te treffen, en kunnen hiervoor desgevallend extra kosten in rekening worden gebracht.
ARTIKEL III.5 – FACTURATIE EN BETALINGSVOORWAARDEN
III.5.1. Behoudens uitdrukkelijk anders overeengekomen dient het totaalbedrag of het daarop nog verschuldigde saldo 7 kalenderdagen na leveringsdatum, betaald te worden door de Klant.
III.5.2. De Klant aanvaardt een geldige factuur te ontvangen via het tussen Partijen overeengekomen of gebruikte communicatiemiddel. Eventueel protest tegen de facturen dient schriftelijk te gebeuren binnen de 8 kalenderdagen na de factuurdatum. Gebrek aan tijdig protest geldt als aanvaarding van de factuur, de erin opgenomen afrekening en de erin vermelde prestaties.
III.5.3. Het bedrag van de factuur moet netto worden betaald. Disconto en bankkosten zijn ten laste van de Klant
III.5.4. In geval van niet betaling op de vervaldag, zal het openstaande bedrag van rechtswege en zonder ingebrekestelling een verwijlinterest verschuldigd zijn gelijk aan 1,5% per maand. Tevens zal in geval van niet betaling op de vervaldag een forfaitaire vergoeding van 10 % op het factuurbedrag verschuldigd zijn, met een minimum van 40 EUR, onverminderd het recht van de Picturesk om de werkelijke schadeloosstelling te vorderen.
III.5.5. Wanneer de Klant zijn betaal- of andere verbintenissen niet naleeft, behoudt Picturesk zich het recht voor om de overeenkomst als ontbonden te beschouwen. Picturesk zal de klant hiervan onverwijld in kennis stellen via het tussen Partijen gebruikte of overeengekomen communicatiemiddel. in voorkomend geval van in kennis is Picturesk gerechtigd de reeds betaalde voorschotten als schadevergoeding te behouden.
ARTIKEL III.6. INSTALLATIE EN AFBOUWEN VAN DE PHOTOBOOTH
III.6.1. De photobooth wordt behoudens andersluidend akkoord geleverd en geïnstalleerd door medewerkers van Picturesk.
III.6.2. De Klant is gehouden de Leverancier op de hoogte te stellen van de locatie van het evenement en de verwachte aankomsttijd.
III.6.3. Op verzoek verwacht Picturesk assistentie van de Klant of locatie bij de installatie van de photobooth.
III.6.4. De photobooth zal steeds meteen na afloop, aansluitend aan het einde van de afgesproken leveringsperiode worden afgebouwd, tenzij anders overeengekomen is met de Klant. Wanneer Picturesk later af dient te bouwen geldt hiervoor een toeslag Deze toeslag wordt bepaald aan de hand van de Prijs in verhouding tot de overeengekomen periode.
III.6.5. eens de photobooth op een welbepaalde plaats is geïnstalleerd mag deze behoudens toestemming van de Leverancier niet meer verplaatst worden.
ARTIKEL III.7. – AANSPRAKELIJKHEID VAN DE KLANT
III.7.1. Bij elk verlies of enige vorm van schade aan de photobooth of ander materiaal van Picturesk, aangebracht door de Klant, gasten of contractspartijen van de Klant of andere aanwezigen op de leveringsplaats (met uitzondering van medewerkers van Picturesk) is de Klant verantwoordelijk en volledig aansprakelijk om de integrale schade te vergoeden op eerste verzoek, onverminderd het recht van Picturesk om de schade te verhalen op de schadeverwekker.
ARTIKEL III.8 – AANSPRAKELIJKHEID VAN PICTURESK
III.8.1. Picturesk of haar aangestelden/medewerkers, kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor ongevallen noch voor andere schadelijke gevolgen die zouden kunnen voortvloeien uit het gebruik of de opstelling van de ter beschikking gestelde materialen.
III.8.2. Picturesk of haar aangestelden/medewerkers zijn tevens niet aansprakelijk voor bedrijfsschade, gevolgschades of omzetderving van de opdrachtgever, met uitzondering van opzet of zware fouten.
III.8.3. Eventuele verzekeringen zijn ten laste van de Klant.
ARTIKEL III.9 – ANNULATIE
III.9.1. Elke annulering van de bestelling dient schriftelijk te gebeuren via het door de Partijen overeengekomen of gebruikte communicatiemiddel.
III.9.2. Onverminderd het recht van Picturesk om de werkelijke schade wegens annulatie te vorderen, is de Klant in geval van annulering een forfaitaire vergoeding verschuldigd die de vaste en variabele kosten en winstderving van Picturesk dekt. De forfaitaire vergoeding wordt steeds verminderd met de reeds ontvangen voorschotten. Voornoemde forfaitaire vergoeding wordt vorm gegeven als volgt, afhankelijk van het tijdstip van annulering:
6 maanden voor de overeengekomen leveringsdatum: 30% van de overeengekomen Prijs
Tussen 6 maanden en 30 kalenderdagen voor de overeengekomen leveringsdatum: 50% van de overeengekomen Prijs
Binnen 30 kalenderdagen voor de overeengekomen leveringsdatum: 100% van de overeengekomen Prijs.
III.9.3. Bovenvermelde forfaitaire vergoeding is wederkerig overeengekomen en zal bijgevolg ook toepassing vinden in geval van annulatie door Picturesk.
ARTIKEL III.10 OVERMACHT EN IMPREVISIE
III.10.1 Gelet op de tijdsgevoelige aard van de prestaties van de Leverancier, zal de overeenkomst In geval van onmogelijkheid tot uitvoering van de overeenkomst ten gevolge van overmacht, zoals bepaald in artikel I.2 van deze Algemene Voorwaarden, van rechtswege en zonder ingebrekestelling ontbonden zijn, behoudens andersluidend akkoord tussen Partijen.
Picturesk zal de klant zo spoedig mogelijk in kennis stellen van de overmachtssituatie.
In geval van overmacht wordt Picturesk ontslagen van haar aansprakelijkheid voor het niet uitvoeren van de uit de overeenkomst voortvloeiende verplichtingen.
III.10.2. In geval van imprevisie, is artikel 5.74 van het Burgerlijk Wetboek van toepassing.
ARTIKEL III.11 - BESCHERMING VAN DE PERSOONLIJKE LEVENSSFEER
III.11.1. De Leverancier zal, te allen tijde, haar respectieve verplichtingen krachtens de toepasselijke wetgeving inzake de verwerking van persoonsgegevens naleven in verband met alle persoonsgegevens die krachtens deze Overeenkomst zouden worden verwerkt.
TITEL IV: ALGEMENE BEPALINGEN VAN TOEPASSING OP ALLE OVEREENKOMSTEN MET PICTURESK
ARTIKEL IV.1. ALGEMENE BEPALINGEN
IV.1.1. De huidige Overeenkomst is onderworpen aan het Belgische recht.
IV.1.2. In geval van geschillen betreffende de uitvoering en/of interpreatie van huidige Overeenkomst die niet in der minne kunnen worden geregeld, zullen uitsluitend de Rechtbanken van plaats van levering van de producten of diensten bevoegd zijn. Elke vordering van de Klant met betrekking tot de geleverde Diensten en Producten verjaart één (1) jaar na de dag waarop de Klant kennis kreeg of redelijkerwijze kennis had kunnen krijgen van het schadeverwekkende feit dat aanleiding gaf tot die vordering.
IV.1.3. Deze Overeenkomst, noch de eruit voortvloeiende rechten of verplichtingen mogen geheel of gedeeltelijk worden overgedragen zonder de uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van beide Partijen. Niettegenstaande het voorgaande is de Leverancier ten alle tijde gerechtigd om deze Overeenkomst, of de daaruit voortvloeiende rechten of verplichtingen geheel of gedeeltelijk over te dragen aan een met haar Verbonden Vennootschap zonder uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van de Klant.
IV.1.4. De Leverancier kan voor de uitvoering van de Overeenkomst een beroep doen op onderaannemers, zonder voorafgaand schriftelijk akkoord van de Klant.
IV.1.5. De eventuele nietigheid van één van de bepalingen van deze Overeenkomst, of een gedeelte van een bepaling, zal geenszins invloed hebben op de geldigheid van de rest van de bepaling en de andere clausules. De Partijen zullen alles in het werk stellen om, in onderlinge overeenstemming, de nietige clausule te vervangen door een geldige clausule met dezelfde of grotendeels dezelfde economische impact als de nietige clausule.
IV.1.6. Een Partij kan niet geacht worden afstand te hebben gedaan van een recht of aanspraak uit deze Overeenkomst of betreffende een wanprestatie van de andere Partij, tenzij deze afstand uitdrukkelijk wordt gedaan en schriftelijk wordt meegedeeld.
Indien een Partij bij toepassing van de vorige alinea afstand doet van rechten of aanspraken onder deze Overeenkomst die hun oorzaak vinden in een in gebreke blijven of andere wanprestatie van de andere Partij, kan deze afstand nooit worden geïnterpreteerd als afstand van enig ander recht onder deze Overeenkomst of betreffende een in gebreke blijven of andere wanprestatie van een andere Partij, zelfs indien beide gevallen grote overeenstemming vertonen.
IV.1.7. Behoudens andersluidend beding zullen alle in de Overeenkomst voorziene rechtsmiddelen cumulatief en bovenop (en niet in de plaats van) andere rechtsmiddelen ter beschikking staan van Partijen.
IV.1.8. In geval van tegenspraak tussen de Algemene Voorwaarden en de Specifieke Voorwaarden, zullen de Specifieke Voorwaarden voorrang hebben.
IV.1.9. Deze Algemene Voorwaarden bevatten samen met de Specifieke Voorwaarden de volledige weergave van de rechten en plichten van Partijen, en treden in de plaats van alle voorgaande overeenkomsten en voorstellen, mondeling zowel als schriftelijk. Afwijkingen van en aanvullingen op deze Overeenkomst zijn slechts geldig indien deze schriftelijk tussen de Partijen zijn overeengekomen. De toepasselijkheid van inkoop- of andere voorwaarden van de Klant worden uitdrukkelijk van de hand gewezen, zelfs indien deze voorwaarden anders zouden bepalen.
IV.1.10. Alle kennisgevingen, verzoeken en andere communicatie onder deze Overeenkomst (met uitsluiting van de dagelijkse operationale communicatie) zullen schriftelijk gebeuren via aangetekend schrijven met ontvangstbevestiging of op enige andere wijze van communicatie gebruikelijk en overeengekomen tussen de Partijen.
IV.1.11. Ongeacht de aard en/of de waarde van de te bewijzen rechtshandeling mag de Leverancier deze steeds bewijzen aan de hand van volgende bijkomende bewijsmiddelen: kopie of reproducties in welke vorm ook (doorslag, fotokopie, microfilm, scan, …), via informatiedrager, fax, telex en email, sms of enig ander digitaal communicatiemiddel. Die bewijsmiddelen hebben dezelfde bewijskracht als een onderhandse akte opgemaakt overeenkomstig de bepalingen van het Burgerlijk Wetboek. In het geval een ondertekend exemplaar van de Overeenkomst meegedeeld wordt via e-mail met een “.pdf” of “jpeg” gegevensbestand of via een andere exacte kopie, zal de erin opgenomen handtekening een geldige en bindende verbintenis creëren in hoofde van de ondertekenaar (of in wiens naam en voor wiens rekening de handtekening werd geplaatst) met dezelfde waarde, kracht en effect alsof ze origineel was.
IV.1.12. De titels en opdelingen in deze Overeenkomst worden uitsluitend indicatief gebruikt en beïnvloeden op geen enkele wijze de inhoud of draagwijdte van de bepalingen en van de rechten en verplichtingen die eruit voortvloeien.